SNOP

Nätverket "Säg Nej till Omskärelse av Pojkar" består av en samling personer som arbetar för att omskärelse av pojkar skall förbjudas i Sverige. Pojkar har samma rättigheter som flickor att få växa upp med sina könsorgan intakta. För närvarande har nätverket låg aktivitet. Nätverket har denna blogg som sin "hemsida". För att kontakta nätverket, skicka ett mail till snop.info@gmail.com

Monday, November 26, 2007

Daniel Breitholtz skriver om stympning av flickor

Daniel är kritisk mot könsstympning av flickor i en debattartikel i Aftonbladet idag. Citat: "Att vi i vår värld, år 2007, fortfarande tillåter att sådant här sker är för mig fullkomligt jävla obegripligt. Detta är rent förtryck och det kan inte rättfärdigas varken av tradition eller av religion.
Detta är bara ren jävla vidrighet. Och i sin allra värsta form.".

Daniel funderar på ett problem som är stort i många länder i framför allt Afrika.
Förhoppningsvis kommer kampen mot stympning av flickor att till slut spilla över lite på kampen mot stympning av pojkar.

Vi får se om vi kan engagera honom i kampen för att pojkar ska slippa bli stympade här i Sverige. Jag undrar om han vet att vi har en lag som legitimerar stympning av pojkar ?

2 comments:

Anonymous said...

Hej

Jag heter Johannes och jag skriver just nu en C-uppsats om bloggar på Uppsala universitet. Jag har två korta frågor som jag skulle vilja ställa till dig, så om du har möjlighet att svara så maila mig på nedanstående adress så skickar jag frågorna till dig:

osterstrom.blogguppsats@gmail.com

Ett svar skulle hjälpa mig mycket och göra mig väldigt tacksam!

Ps. För att jag skall veta vilken blogg som är din så måste du lägga med en länk till denna i ditt mail. Ds.

Anonymous said...

breitholts ä väl jude själv omskuren elr?många judar e talföra emot kvinnlig men likt förbannad satsar pengar på att omskära pojkar!det e ju traditionell könsroll kvinnan ska vara vacker men mannen ska genomgå mandomsprov omskäras mm vara kåt hela ungdomen men helst ej spilla säd utan befrukta så mkt han kan o ej onanera!
är ej duktig på datorer därför skikkar jag anonym sändare annars hade jag skrivit mitt namn